سرويس كولر گازي

تاسيسات ساختماني ، سيستم هاي حرارتي برودتي

سرويس كولر گازي

۱۷ بازديد

سرويس كولر گازي با هدف افزايش عمر كولر گازي انجام مي شود. در واقع با سرويس‌كولر گازي از خراب شدن دستگاه جلوگيري مي‌كنيد. كولرهاي گازي و سيستم‌هاي سرمايشي عمر زيادي ندارند.

با سرويس كولر گازي از خسارت‌هاي احتمالي كه ممكن است به كولر گازي وارد شود جلوگيري مي شود.

كولر هاي گازي بايد در دوره‌هاي منظم و خاص سرويس دهي شوند.

جهت حصول اطمينان از سلامت دستگاه، سالي دو بار كولر گازي خود را سرويس كنيد.

شركت ها در سرويس كولرهاي گازي چه خدماتي ارائه مي‌دهند؟

  1. نظافت و شستشوي دستگاه مهم ترين سرويسي است كه شركت‌ها مي‌توانند به مشتريان ارائه دهند.
  2. نصب كولر گازي
  3. تعمير كولر گازي
  4. شستشوي دستگاه (شستشوي پنل داخلي و خارجي)
  5. تست كردن تمام اجزاي دستگاه
  6. خدمات پس از فروش
  7. فروش قطعات كولرهاي گازي تمامي‌برندها

آموزش سرويس كولر گازي


مرحله اول
 

براي سرويس و تعمير كولر گازي قبل از هر كاري برق كولر گازي را قطع كنيد تا خطري شمارا تهديد نكند و با خيال راحت كارتان را ادامه بدهيد.

 فيوز كولر گازي

دوشاخ كولر گازي را از كنار پنل برق بكشيد.

فيوز برق كولر گازي را از جعبه فيوزي كه معمولا داخل آشپز خانه يا كنار در ورودي است، قطع كنيد اگر تعداد فيوز ها زياد است و نميدانيد كدام فيوز مربوط به كولر گازي شماست كولر خود را روشن كنيد و يكي يكي فيوز ها رو قطع كنيد با خاموش شدن كولر مشخص مي شود فيوز آن كدام است.

مرحله دوم

در اين قسمت بايد سرويس پنل داخلي را انجام بدهيد، براي اين كار ابتدا بايد قاب جلويي پنل را باز كرده و يك يا دو عدد فيلتر آن را بيرون كشيده و با استفاده از فشار آب تميز بشوييد به نحوي كه خاك و گرد و غباري روي آن باقي نماند.

شما بعد از اين كار بايد سنسور دماي كولر را بيرون كشيده و تميزكنيد و به جاي خودش برگردانيد، اين سنسور وظيفه ي چك كردن دماي محيط را داشته و به برد فرمان روشن و خاموش شدن خودكار كولر گازي را مي دهد اگر اين سنسور كثيف باشد به دليل فرمان اشتباه به برد در سيستم شما اختلال ايجاد مي شود.

سرويس پنل داخلي كولر گازي

بعد از اين كار نوبت به شستن فين ها يا كويل ها مي رسد. اين كويل ها مانند رادياتور ماشين عمل كرده و هميشه بايد تميز باشد تا با هواي محيط ارتباط برقرار كند و سرما را از كويل ها به هواي اتاق منتقل كنند.

شما مي توانيد به وسيله ي يك آب پاش (شيشه شور) به كويل ها آب بپاشيد و وقتي كاملاً خيس شدند با يك برس نرم يا مسواك به صورت عمودي روي آنها كشيده تا پرز و گرد و خاك آن تميز شود ولي اگر كولر گازي در جايي نزديك آشپزخانه نصب شده باشد معمولا اين كويل ها به دليل گرما و پخت و پز چرب شده و با برس كشيدن ساده به آن تميز نمي شود.

شما براي اين موارد بايد يك اسپري گاز پاك كن تهيه كنيد اين اسپرها براي تميز كردن اجاق گاز از چربي ساخته شده و در تمام مغازه ها موجود است. شما بعد از تهيه ي اين اسپري مي توانيد آن را روي كويل ها بپاشيد تا كف كند و تا ۱ ساعت اجازه دهيد تا اين چربي ها خوب شسته شده و نرم شود بعد از يك ساعت به وسيله ي شيشه شور آب را روي آن اسپري كرده و با يك مسواك يا برس نرم آن را تميز كنيد، مشاهده مي كنيد كه براق و تميز شد.

اين كار نقش بسيار مهمي در بالا رفتن راندمان كولر گازي دارد.

البته راه دوم هم براي تميز كردن اين كويل ها وجود دارد و آن هم استفاده از بخار شور است كه شما مي توانيد با استفاده از دستگاه بخار شوي اين كويل ها را تميز كنيد ولي اگر اين كويل ها چرب شده است مي توانيد قبل از استفاده از بخار شور از اسپري گاز پاك كن استفاده كنيد و بعد از يك ساعت كه اين اسپري چربي ها را نرم كرد با دستگاه بخار شوي آن را تميز و براق كنيد، بعد از اين كار سنسور و فيلتر را مانند قبل سر جاي خود محكم كنيد و درب پنل را ببنديد و بعد از سرويس كولر گازي شما وقتي به كويل ها نگاه مي كنيد تفاوت را متوجه مي شويد كه فين ها كاملا سفيد شده است.

سرويس پنل خارجي كولر گازي

اگر در منزل دستگاه كارواش خانگي داريد به وسيله ي آن  قسمت پشت و كنار كندانسور يا پنل خارجي كولر گازي را با دستگاه كارواش مذكور يا شيلنگ آب پرفشار كاملا تميز نماييد و دقت كنيد هيچ گونه كثيفي روي آن باقي نماند. در انجام اين كار نگران موتور فن بيروني كه هنگام شستشو خيس مي شود هم نباشيد زيرا كاملا در برابر آب عايق بوده و مشكلي پيش نخواهد آمد.

ادامه اين مطلب، اطلاعات فني و تخصصي و قيمت كولر گازي را در سايت بامين تهويه مشاهده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.