راهنماي خريد بهترين كولر گازي كم مصرف

تاسيسات ساختماني ، سيستم هاي حرارتي برودتي

راهنماي خريد بهترين كولر گازي كم مصرف

۱۷ بازديد

اگر در آب و هوايي گرم و يا هوايي با رطوبت زياد زندگي مي كنيد، داشتن كولرگازي براي آسايش و راحتي شما و همچنين برخورداري از دمايي مناسب در منزل خود بسيار حائز اهميت مي باشد. چراكه استفاده از كولر آبي علاوه بر مصرف بي رويه ي آب رطوبت محيط را نيز افزايش مي دهد. شايان ذكر است با توجه به هزينه اي كه براي خريد كولر گازي مي پردازيد بهتر است قبل از خريد بهترين كولر گازي از ويژگي ها و قابليت هاي دستگاه آگاهي يابيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد و دستگاهي متناسب با نياز و فضاي خود تهيه نماييد.
​​​​​​​

خريد بهترين كولر گازي

 

 

 

 

 

شما عزيزان با مطالعه نكات مهم و قابل توجه درباره خريد بهترين كولر گازي در اين مطلب، مي توانيد بهترين انتخاب را داشته باشيد و براي خريد كولر گازي از بين انواع برندهاي كولر گازي نظير كولر گازي ال جي ، كولر گازي اجنرال ، كولر گازي گري ، كولر گازي جي پلاس و ... بهترين گزينه متناسب با نياز خود تهيه نماييد.

نكات خريد كولر گازي
خريد كولر گازي در فصل سرما

قيمت انواع دستگاه ها هميشه برمبناي عرضه و تقاضا تغيير مي كند، كولر گازي نيز از اين قاعده مستثنا نيست به همين جهت كولر گازي در هواي گرم تابستان به يكي از محصولات پرفروش تبديل خواهد شد و طبعا در ازاي چنين تقاضايي قيمت ها به صورت كلي در تمامي مدل ها و برندها افزايش مي يابد. اگر نوسان قيمت ها را مشاهده كنيد، متوجه تغيير قيمت ها خواهيد شد. بنابراين خريد كولر گازي در انتهاي زمستان و  قبل از عيد مي تواند زمان مناسبي باشد تا با قيمت هاي مناسب تري دستگاه خود را خريداري نماييد.

استفاده از نظرات و تجربيات خريداران كولر گازي (مشاهده كامنت ها و نظرات كاربران درباره محصولات هر برند)

با مطالعه و بررسي نظرات ديگر خريداران مي توانيد بين مدل ها و برندهاي مورد نظر خود مقايسه كنيد تا بتوانيد درست انتخاب كنيد. همچنين از تجربه دوستان و آشنايان خود در خريد كولر گازي در مدل ها و برندهاي مختلف استفاده كنيد.

عوامل موثر در انتخاب بهترين كولر گازي

اندازه فضاي مورد نظر

شما بايد اندازه فضايي كه نياز به خنك كردن دارد را بدانيد. اگر توان و ظرفيت كولر گازي بيش از اندازه باشد هميشه احساس سرما مي كنيد و اگر توان و ظرفيتي كمتر از مقدار مورد نياز داشته باشد در تهويه و خنك كردن دماي محيط تاثير مثبتي نخواهد داشت و همچنين در شرايطي كه ظرفيت دستگاه از حد مورد نياز كمتر مي باشد، دستگاه بيشتر كار مي كند تا بتواند دماي محيط را به حد مطلوب برساند و اين مورد سبب كاهش طول عمر دستگاه و همچنين بالا رفتن هزينه انرژي خواهد شد . كولرهاي گازي قدرت خنك كنندگي متفاوتي در بازه ۵۰۰۰ تا ۴۰۰۰۰ بي تي يو دارند.

توان خنك كنندگي (Btu) در كولرهاي گازي

 توان مبرد يا سردسازي كولرهاي گازي براساس معيار BTU برساعت تقسيم بندي مي شوند. هرچه عدد BTU بزرگتر باشد توان كولرگازي شما بيشتر خواهد بود به ازاي هر مترمربع ۴۰۰ تا ۶۰۰ BTU در نظر بگيريد و اگر در طبقات فوقاني هستيد به ازاي هر متر مربع ۶۰۰ تا ۸۰۰ Btu محاسبه كنيد و اگر خانه آفتاب گير است ۱۰ درصد به محاسبات خود اضافه كنيد اگر خانه شما آفتابگير نيست ۱۰ درصد از محاسبات كم كنيد اگر قرار هست كولرگازي در آشپزخانه قرار بگيرد ۱۰ درصد به محاسبات اضافه كنيد  براي خريد كولر گازي بايد اندازه فضاي خانه و ديگر ويژگي هاي آن را در نظر بگيريد اندازه فضا : با محاسبه طول و عرض و ارتفاع اتاق حجم فضا را بدست آوريد نوع اتاق: اتاق خواب، اتاق پذيرايي، هال با پلان باز به همراه آشپزخانه و … اندازه و جهت پنجره ها و درهاي شيشه اي: پنجره هاي بزرگ رو به جنوب و يا غرب گرماي بيشتري در تابستان دريافت خواهند كرد. سايه بان و پرده ها بروي پنجره هاعايق بندي ديوارها و سقف آب و هواي محلي

انتخاب ظرفيت كولر گازي

به طور كلي براي اتاق خواب با توجه به ابعاد اتاق خريد كولر گازي با ظرفيت 9000 تا 12000 و  براي منازل مسكوني با ابعاد ۷۰ تا ۱۰۰ متر خريد كولرگازي با ظرفيت 24000 پيشنهاد مي شود. البته با توجه به شرايط آب و هوايي ظرفيت كولر گازي مناسب مي تواند متفاوت باشد. اگر متراژ محيط مورد نظر بيشتر از 100 متر است تهيه دو يا چند كولرگازي متناسب با فضاي اتاق ها بهتر از خريد يك كولرگازي با ظرفيت بالاتر است چرا كه جريان هواي خنك با چند پنل داخلي از چند جهت مختلف بهتر تامين مي شود و همچنين در مصرف برق و هزينه ها صرفه جويي مي شود. زمانيكه مي خواهيد بخشي از محيط يا منزل خود را خنك كنيد به دستگاهي با ظرفيت بالا نياز نداريد و اگر به جاي چند دستگاه يك دستگاه با ظرفيت بالا داشته باشيد به ناچار بايد آن را روشن كنيد. بنابراين دستگاه انرژي بيشتري مصرف مي كند، هزينه ها بالا مي رود. علاوه بر موارد ذكر شده ممكن است در قسمتي از محيط به دمايي گرم تر نياز داشته باشيد در حاليكه با دستگاه ظرفيت بالاتر همه جا خنك خواهد شد.

براي انتخاب ظرفيت كولر گازي متناسب با فضاي خود با كارشناسان بامين تهويه تماس حاصل نماييد تا ضمن دريافت مشاوره رايگان، خريدي آسان داشته باشيد و بتوانيد با خاطري آسوده از دستگاه خود به نحو احسن استفاده نماييد.

ضريب بازدهي انرژي در حالت سرمايش (EER)  براي كولرهاي گازي

كولرهاي گازي داراي گريد انرژي متفاوتي هستند، درواقع EER ميزان بهره‌وري انرژي الكتريكي (Energy Efficiency Ratio) است. ممكن است در ظاهر براي شما تفاوتي نداشته باشد كه سطح انرژي كولر گازي گريد A+++ باشد و يا كمتر. اما با گذشت مدت زمان نسبتا كوتاهي متوجه ميزان هزينه هاي برق خواهيد شد به همين جهت توصيه مي شود براي صرفه جويي در هزينه ها و مصرف برق كولر گازي با راندمان بالاتر را خريداري نماييد.

كولرگازي با تكنولوژي اينورتر يا بدون اينورتر؟

كولرهاي گازي با قابليت اينورتر، نسبت به مدل هاي بدون اينورتر جديد تر هستند. در كولر گازي اينورتر دور سرعت كمپرسور متغير است و دستگاه براي رسيدن سريع تر به دماي تنظيم شده به روشن و خاموش شدن هاي مكرر نياز ندارد. كه اين موضوع سبب صرفه جويي در مصرف برق مي شود. (طبق آمار گفته مي شود، تكنولوژي اينورتر مصرف برق كولر گازي را تا ۶۰ درصد كاهش مي دهد) و سرعت رسيدن به دماي دلخواه را بالا مي برد. كولر گازي بدون اينوتر در مقايسه با نوع اينورتردار قيمت پايين تري دارد. اما كولر گازي بدون اينورتر سبب افزايش مصرف برق و هزينه هاي مربوطه مي شود. همچنين اين مدل ها كارايي كمتري نسبت به مدل هاي با اينورتر دارند. زيرا كمپرسور در كولر گازي بدون اينورتر يا با تمام قدرت فعاليت مي كند و يا خاموش است ولي در سرعت آن تغييري وجود ندارد.

ويژگي هاي خاص كولرهاي گازي

بعضي از مدل هاي كولر گازي در برخي برندها ويژگي ها و آپشن هاي خاصي دارند مانند : قابليت برنامه ريزي در زمان هاي مختلف، فيلترهاي متفاوت براي جلوگيري از ورود گرد و غبار و مواد آلرژي زا و … كه مي توانيد در هنگام خريد كولرگازي در نظر بگيريد.

دو حالته يا دو فصله بودن كولر گازي (عملكرد سرمايش و گرمايش)

كولر گازي با حالت عملكرد سرمايش و گرمايش در تابستان هوايي خنك و در زمستان هوايي گرم را در محيط مورد نظر منتشر ميكند. قيمت اين مدل ها بالاتر است و اغلب براي سرمايش و گرمايش فضاهاي بزرگ در بلند مدت توجيه اقتصادي خواهد داشت. و اگر گرمايش فضاي مورد نظر بوسيله سيستم پكيج شوفاژ ديواري يا زميني و يا بخاري است خريداري چنين مدل هايي صرفه اقتصادي كمتري خواهد داشت. البته اگر فقط براي چند روز و يا چند هفته نياز به گرمايش داريد، مدل هاي با سرمايش و گرمايش مناسب خواهند بود به طور كلي براي اكثر خانه ها مدل هاي با اينورتر و با امكان گرمايش و سرمايش بهترين انتخاب خواهد بود  

انواع كمپرسور كولر گازي

سه نوع مختلف كمپرسور كولر گازي موجود در بازار 

  1. كمپرسور پيستوني
  2. كمپرسور روتاري
  3. كمپرسور اسكرال

كولر هاي گازي موجود در بازار در اكثر موارد داراي كمپرسور روتاري هستند، كمپرسور روتاري نسبت به كمپرسور پيستوني مصرف انرژي و سروصداي كمتري دارد و همچنين از كمپرسور اسكرال ارزان تر است. به همين جهت با وجود اينكه كمپروسور اسكرال بهترين عملكرد را دارد، به علت قيمت بالاي كمپرسور اسكرال مي توان گفت بهترين و پركاربردترين انتخاب كمپرسور روتاري است.

طراحي ظاهري

پس از خريد و نصب كولرگازي چيزي كه به چشم مي آيد نماي ظاهري پنل در خانه شما است. اگر براي معماري و طراحي داخلي دكوراسيون منزل خود اهميت زيادي قائل مي شويد حتما مدل هاي مختلف را از نزديك ببينيد و از هماهنگي رنگ و طراحي پنل هاي كولرهاي گازي با طراحي منزل خود اطمينان حاصل كنيد.در نظر گرفتن زيبايي محصول در كنار عوامل ديگر باعث افزايش رضايت خريد شما خواهد شد

ميزان صدا

ميزان صداي كولر گازي از معيارهاي انتخاب شما خواهد بود كه مي توانيد در قسمت مشخصات كولر گازي ببينيد. ميزان صداي بالا براي كولرگازي بسيار آزاردهنده خواهند بود. اما چه ميزان صدايي مناسب است؟ميزان صدا كه براساس دسيبل مقياس بندي مي شود براي كولرهاي گازي در بازه ۲۰ تا ۳۰ دسيبل براي سرعت كم فن كولرگازي و بازه ۴۰ تا ۵۰ دسيبل براي سرعت زياد فن كولرگازي را خواهيد شنيد

مقياس دسيبل (dB) چيست ؟

براي آشنايي با مقياس دسيبل موارد زير به شما كمك خواهد كرد: ۳۰ دسيبل: سطح صدا در يك خانه ساكت  ۵۰ دسيبل: سطح صدا در داخل اتومبيل در حال حركت  ۶۰ دسيبل: سطح صدا در زمان محاوره و گفتگو  ۷۰-۸۰ دسيبل: سطح صدا براي جاروبرقي   ساير ويژگي هادر انتخاب كولرگازي معياري ديگري مانند قدرت پرتاب باد، فيلترهاي ضدآلرژي و حسگرهاي و حالت هاي عملكرد مختلف و قابليت دور كردن مگس و حشرات و بادگردان چند جهته و …. كه ويژگي هاي خاص براي هر برند باشد كه در نظر گرفتن آنها باعث افزايش قيمت كولرگازي شما مي شود. اگر با دقت بيشتري به مشخصات كولرهاي گازي توجه كنيد مي توانيد براساس ميزان هزينه خود كولرهاي گازي با ويژگي هاي خاص و بيشتري را در نظر بگيريد.

قيمت انواع كولر گازي

قيمت انواع برندهاي كولرهاي گازي به مشخصات و ويژگي هاي دستگاه، نوع و برند كمپرسور، ظرفيت دستگاه، اينورتر و يا بدون اينورتر بودن دستگاه و همچنين قابليت هاي كولر وابسته است. و با توجه به ويژگي هاي هر دستگاه ، قيمت كولر گازي متفاوت مي باشد.

گارانتي و خدمات پس از فروش كولر گازي

يكي از نكات مهم و قابل توجه خريد كولرگازي كه در بررسي برندها و مدل هاي مختلف بايد به آن توجه كنيد، گارانتي و خدمات پس از فروش كولر گازي است. نمايندگي خدمات پس از فروش در شهر محل سكونت خود و مزاياي ضمانت و خدمات پس از فروش كولر گازي مورد نظر را بررسي كنيد.

محصولات جايگزين كولر گازي براي تهويه

 براي تهويه و خنك كردن فضاي خود مي توانيد از دستگاه هاي ديگري مانند پنكه سقفي، پنكه ايستاده، كولرآبي، كولر پنجره اي و يا كولر ايستاده نيز استفاده كنيد. انتخاب هر يك از سيستم هاي سرمايشي براساس نياز و شرايط شما متفاوت خواهد بود.

اطلاعات فني و تخصصي و قيمت كولر گازي در انواع مدل ها و برندها را در سايت بامين تهويه مشاهده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.