بهترين دستگاه تصفيه هوا

تاسيسات ساختماني ، سيستم هاي حرارتي برودتي

بهترين دستگاه تصفيه هوا

۸ بازديد

تصميم گيري براي انتخاب بهترين دستگاه تصفيه هوا و استفاده از آن در منزل و يا محيط كار ممكن است كار دشواري نباشد، اما اطمينان از بي خطر بودن و تاثير و كارايي لازم  دستگاه تصفيه هوايي كه انتخاب مي كنيد در سالهاي اخير به موضوعي داغ تبديل شده است، به خصوص اكنون كه درباره نحوه تأثير برخي تركيبات و مواد شيميايي بر سلامتي خود اطلاعات بيشتري كسب كرده ايم.

بهترين دستگاه تصفيه هوا

راهنماي خريد بهترين دستگاه تصفيه هوا

در زندگي امروز كلان شهرها انتخاب بهترين دستگاه تصفيه هوا از نقطه نظراتي بسيار حائز اهميت است، دستگاه تصفيه هوا اي كه بتواند هوا را به طور موثر پاك كند ، متناسب با سبك زندگي شما باشد ، شكل ظاهري مطلوبي داشته باشد، ابعاد آن متناسب با اندازه فضاي داخلي منزل شما باشد و در محدوده قيمت شما قرار داشته باشد مي تواند انتخابي مناسب باشد.

در ادامه به بررسي نكات قابل توجه در انتخاب بهترين دستگاه تصفيه هوا مي پردازيم.

انتخاب دستگاه تصفيه هوا متناسب با اندازه فضاي داخلي منزل

اگر دستگاه تصفيه هوا متناسب با اندازه فضاي داخلي منزل انتخاب شود، در هر ساعت به تعداد دفعات معيني به تبادل و تعويض هواي اتاق مي پردازد. خريد يك دستگاه بزرگتر به شما اين امكان را مي دهد تا تصفيه هوا را با سرعت بيشتر و در زمان كمتري اجرا كنيد و همچنين مي توانيد عملكرد سيستم را در سرعت هاي كمتر تنظيم كنيد و از مزاياي ديگري چون آرام و بي صدا بودن دستگاه تصفيه هوا بهره ببريد.اين در حاليست كه اگر دستگاه تصفيه هوا با ظرفيت كمتري انتخاب شود دستگاه  براي تصفيه هوا به ناچار بايد تعداد دفعات بيشتري عمل تعويض و تبادل هوا را انجام دهد كه سرعت و كارايي سيستم را پايين مياورد.

راندمان تصفيه هوا در دستگاه تصفيه هوا

عوامل زيادي در تغيير كارايي و راندمان دستگاه تصفيه هوا تاثير گذار است ولي بطور كل راندمان عددي است كه به درصد ذرات به دام افتاده در فيلتر تصفيه هوا حين انجام عمل تبادل هوا اختصاص داده مي شود. بهترين مقدار براي راندمان عددي بيش از 90 يعني بيش از 90% است. دستگاه تصفيه هواي مناسب تا زمانيكه به تعويض فيلتر نياز نباشد با راندمان بالا كار مي كند.

 

CADR   در دستگاه تصفيه هوا

 CADRنرخ تحويل هواي پاك، نشان دهنده ي مقدار هواي تصفيه شده توسط دستگاه تصفيه هوا و در واقع هواي خروجي دستگاه مي باشد و سرعت عملكرد دستگاه را نشان مي دهد. مي توان گفت CADR تركيبي از راندمان بالا در فيلتراسيون و توليد جريان هوا به مقدار زياد است. هر چه مقدار CADR بيشتر باشد هواي بيشتري تصفيه شده و فيلتر ها عملكرد خوبي داشته اند.

در دستگاه تصفيه هوا به دنبال علامت AHAM Verifide برويد تا ببينيد كه دستگاه تصفيه هواي  شما، ، CADR را تأييد كرده است يا خير؟

 

چراغ هاي نشانگر تعويض فيلتر دستگاه تصفيه هوا

 چراغ هاي نشانگر در دانستن زمان بهينه براي تعويض فيلتر، به ويژه از آنجا كه دستگاه معمولاً دقيق تر است ، بسيار مفيد هستند. تعويض به موقع فيلترهاي دستگاه تصفيه هوا از اهميت ويژه اي برخوردار است. چرا كه اگر فيلتر ها را ديرتر از زمان مشخص عوض كنيم هواي خروجي از كيفيت لازم برخوردار نبوده و براي سلامتي ايده آل نيست. و اگر فيلترها را زودتر از زمان مشخص تعويض كنيم هزينه اي بي مورد در بر خواهد داشت.

 

آسان بودن تعويض فيلتر دستگاه تصفيه هوا

مكان و طراحي برخي از فيلترهاي تصفيه كننده هوا ، تعويض آنها را دشوار كرده و باعث مي شود بسياري از افراد نتوانند خود به راحتي فيلتر ها را تعويض كنند واين موضوع سبب مي شود كه تعويض فيلتر ها به تاخير بيفتد و در زمان مشخص انجام نشود .

بهترين دستگاه هاي تصفيه هوا ، دستگاه هايي هستند كه براي جايگزيني فيلترها نيازي به ابزار ندارند. بهترين دستگاه تصفيه هوا به شما امكان مي دهد تا به راحتي يك درب را باز كنيد ، فيلتر را بيرون بياوريد و آن را با يك فيلتر جديد جايگزين كنيد.

 

سبك وقابل حمل بودن دستگاه تصفيه هوا

ممكن است شما در منزل و يا محل كارتان نياز به تغيير مدل، دكوراسيون و يا حتي جابه جايي داشته باشيد كه اين امر نيازمند آن است كه دستگاه تصفيه هواي شما سبك و قابل حركت باشد.

دستگاه تصفيه هوا و توليد ازن!

اطلاعات بدست آمده حاكي از آن است كه با وجود مزاياي بيشمار دستگاه هاي تصفيه هوا، در برخي برند ها دستگاه ها ازن توليد مي كنند. انتشار ازن ، كه يك ماده سمي است؛ براي هيچ انساني مطلوب نيست. اما ، عوارض ناشي از آن براي افرادي كه آلرژي ، آسم و يا حساسيت هاي شيميايي متعدد داشته باشد بدتر است زيرا ازن تحريك كننده دستگاه تنفسي است. به همين دليل توصيه مي شود از دستگاه هاي تصفيه هوايي استفاده كنيد كه داراي برند معتبر و تاييديه بين المللي هستند.

هزينه هاي نگهداري از دستگاه تصفيه هوا

اين يكي ديگر از عواملي است كه اغلب مورد توجه خريداران دستگاه تصفيه كننده هوا قرار مي گيرد.

اكيدا به شما توصيه ميكنيم به دنبال خريد دستگاه تصفيه هوا با قيمت پايين نباشيد، چرا كه  اين دستگاه ها از كيفيت لازم برخوردار نبوده و به علت عملكرد ضعيف و به دنبال آن مصرف برق بالاتر و تعويض مكرر فيلتر ها به هيچ وجه از نظر اقتصادي مقرون به صرفه نخواهد بود. بهترين دستگاه هاي تصفيه هواي موجود در بازار كه داراي تاييديه بين المللي هستند قيمت هاي به نسبت بالاتري دارند ولي از كيفيت خوبي برخوردار بوده، مصرف برق و هزينه هاي نگهداري نيز در اين دستگاه ها به مقدار چشم گيري پايين تر است.

 

گارانتي و قابليت اطمينان از دستگاه تصفيه هوا

بهترين ضمانت هاي تصفيه هوا به برند هايي اختصاص دارد كه دستگاه تصفيه هوا را در قسمت هاي اصلي، فن و موتور بيشتر از پنج سال گارانتي مي كنند. يك برند معتبر و قابل اعتماد نبايد در اين مدت با موتور ، فن و اجزاي الكتريكي و كنترل ها مشكلي داشته باشد. لازم به ذكر است فيلترها به طور دوره اي نياز به نظافت يا تعويض دارند.

در پايان مي توانيد براي مشاهده انواع مدل ها و برندها، مقالات مرتبط با فيلتر هاي دستگاه تصفيه هوا و هر آنچه بايد در رابطه با دستگاه تصفيه هوا بدانيد و قيمت دستگاه تصفيه هوا به سايت بامين تهويه مراجعه نماييد.

http://www.bamintahvie.com/category/purifire/air-purifier

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.