راهنماي خريد بهترين كولر گازي پرتابل (قابل حمل)

تاسيسات ساختماني ، سيستم هاي حرارتي برودتي

راهنماي خريد بهترين كولر گازي پرتابل (قابل حمل)

۳ بازديد

كولر گازي پرتابل يكي از جمله سيستم هاي سرمايشي و گرمايشي قابل حمل مي‌باشد. كه به جهت راحتي نصب و عدم نياز به فضاي بزرگ و امكانات خاص خريد كولر گازي پرتابل امروزه رواج يافته است. برندهاي مختلفي از كولر گازي پرتابل در بازار موجود است. به همين دليل انتخاب بهترين كولر گازي سخت مي شود. در اين مقاله با توضيحات جامع و تخصصي درباره كولر گازي پرتابل، قيمت كولر گازي پرتابل و… به شما كمك مي كنيم . تا بتوانيد بهترين كولر گازي را متناسب با فضا و نياز خود با خيالي آسوده تهيه نماييد.

كولر گازي پرتابل

كولر گازي پرتابل چيست؟

 پرتابل به معناي قابل حمل است. در واقع كولرگازي پرتابل به‌ راحتي قابل نصب و جابجايي مي باشد. نصب كولر گازي پرتابل در مقايسه با كولر گازي اسپليت بسيار ساده و آسان است و مشكلات و محدوديت هاي نصب كولرگازي اسپليت را ندارد. به همين جهت در فضاهايي كوچك مانند دفتر كار كوچك ، اتاق و... كه امكان نصب كولر گازي اسپيلت و يا كولر گازي ايستاده وجود ندارد. كولر گازي پرتابل بهترين انتخاب مي باشد. با وجود اينكه اين نوع كولر از دسته كولر هاي ايستاده محسوب مي شوند، اما در سايزهاي كوچكتري نسبت به اسپليت هاي ايستاده ثابت ساخته مي شوند.

كولر گازي پرتابل

كولر گازي پرتابل همچنين براي كساني كه در مكان هاي استيجاري مانند آپارتمان و يا مغازه ساكن هستند مناسب است چرا كه هنگام جابجايي به‌راحتي ميتوانيد دستگاه را به محل جديد انتقال دهيد.

نحوه كاركرد كولر گازي پرتابل

در كولر گازي پرتابل، كمپرسور درون دستگاه تعبيه شده و در آن از دو موتور استفاده شده است. يكي از موتورها جريان هوا خنك را به بيرون هدايت مي كند و ديگري جريان هوا گرم را به داخل انتقال مي دهد. به همين جهت محلي كه دستگاه قرار دارد بايستي دريچه هوايي نيز براي خارج شدن هوا گرم قرار گيرد.

كولرهاي گازي پرتابل اغلب با هدف سرمايش محيط مورد استفاده قرار مي گيرند.

كولرگازي پرتابل، با تبديل گاز به مايع و مايع به گاز كار مي كند و وظيفه اصلي آن گرفتن گرماي محيط (خنك كردن محيط) مي باشد و اين كار را به وسيله گاز خنك كننده‌اي كه با فشار به سمت كندانسور انتقال داده مي شود، انجام مي دهد. در حين اين انتقال و با از دست دادن گرما، گاز تبديل به مايع مي شود و در اين روند، سرمايش توليد مي شود. سرماي توليد شده وارد محيط مي شود و گرماي محيط مجدد گرفته مي‌شه و اين چرخه مداوم تكرار مي شود.

كولر پرتابل

كولرهاي گازي قابل حمل (PAC) در واحد هاي حرارتي انگليس (BTU) درجه بندي مي شوند. تعداد BTU بالاتر به معناي خنك شدن يك اتاق بزرگتر است ، اگرچه اين امر باعث گرانتر بودن دستگاه مي شود و در برخي موارد با محيط زيست سازگار نمي باشد. به عنوان مثال ، يك تهويه مطبوع 9000 BTU يك اتاق 45 متر مكعبي را خنك مي كند ، بنابراين لازم است قبل از خريد بررسي كنيد چه فضايي با چه متراژي را خنك مي كنيد. در ادامه نكات مهم و قابل توجه در خريد كولر گازي پرتابل را بيان مي كنيم. تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.

نكات مهم و قابل توجه در خريد كولر گازي پرتابل

  1. متراژ فضاي مورد نظر
  2. نوع كاربري فضاي مورد نظر : تجاري، اداري، مسكوني و …
  3. جريان مجاز كنتور برق
  4. نوع آب و هواي مكان مورد نظر

طول عمر يك كولر گازي قابل حمل چه مدت است؟

طول عمر دستگاه به مدل و ميزان مراقبت از آن بستگي دارد. با اين حال، كولر هاي گازي پرتابل از طول عمر خوبي برخوردارند. "اگر يك دستگاه با كيفيت مناسب بخريد و از آن مراقبت كنيد ،طول عمر دستگاه حداقل تا پنج سال مي باشد."

چگونه مي توان بالا بودن كيفيت يك كولر گازي پرتابل را تشخيص داد؟ پوشش خارجي دستگاه بايد از پلاستيك محكم ساخته شود ، زيرا اين عايق كمپرسور است و باعث مي شود صداي آن كمتر شود. اگر محفظه پلاستيكي را فشار دهيد و حركت كند ، احتمالاً بسيار نازك است و از نمونه كولر هاي گازي پرتابل ارزان تر است.

قيمت كولر گازي پرتابل (قابل حمل) چقدر است؟

قيمت كولرهاي گازي پرتابل از 300 تا 700 پوند است. علي رغم چنين قيمت هاي گوناگوني ، سه متخصص متفق القول هستند كه اكثر مدل هاي پرتابل كاملاً شبيه به هم هستند ، اما برند و مارك آن ها متفاوت است.

وود مي گويد: "اكثر اين كولرها در يك كارخانه ساخته مي شوند و در هر كشور فقط برچسب گذاري شده اند." Savory اضافه مي كند: "انواع مختلفي از مدل ها از آسيا آورده شده اند كه فقط مهر و موم شده اند." "آنها تجهيزات را در نام هاي مختلف جريان اصلي مشترك به اشتراك مي گذارند."

مزاياي كولرگازي پرتابل

  • كولر گازي پرتابل به راحتي نصب مي شود و برخلاف كولرهاي معمولي نيازي به نصاب حرفه اي نمي باشد. و افراد ميتوانند به راحتي از كولر استفاده كنند.
  • قابل حمل بودن  ويژگي مشخصه اين نوع كولر است.  
  • وزن كمتر كه به‌راحتي در هر مكاني قابل استفاده بوده و مشكلات نصب كولر گازي اسپليت را ندارد.
  • نصب و راه‌اندازي آسان
  • مصرف برق كمتر در مقايسه با كولرهاي گازي اسپليت
  • قيمت مناسب تر در مقايسه با كولر گازي اسپيلت و كولر گازي ايستاده
  • سهولت تعويض و شستشوي فيلتر ها در كولر گازي پرتابل

كولر پرتابل

معايب كولر گازي پرتابل

  • از معايب كولر گازي پرتابل مي توان به صداي نسبتا بالاي كمپرسور داخل محفظه دستگاه اشاره كرد. از آنجايي كه تمامي قسمت‌هاي كولر از جمله كمپرسور، كنداسور و غيره داخل دستگاه قرار گرفته اند و در كنار هم هستند. در هر محيطي كه كولر قرار دارد صدايي نسبتا ناهنجار به گوش مي رسد. البته براي رفع اين مورد برخي توليدكنندگان كولرهايي با عايق بندي دقيق و چند فناوري صدا را تا سطح لازم كم و در نهايت قابل تحمل مي كنند.
  • از ديگر معايب كولر گازي پرتابل قابليت خنك كردن فضايي تا 30 متر مي باشد. بنابراين اگر فضايي با متراژ بالاتر از 30 متر داريد بهتر است از كولر هاي گازي در انواع اسپليت و ايستاده استفاده كنيد چرا كه تهيه و خريد چندين كولر گازي پرتابل مناسب و نقرون به صرفه نمي باشد. مگر در موارد استثنائي!
  • نياز به يك سوراخ در پنجره و يا ديوار براي خارج شدن هواي گرم دستگاه
  • قدرت سرمايش كمتر نسبت به كولر گازي اسپليت

نكات نگهداري و مراقبت از كولر گازي پرتابل

  • وقتي كولرهاي گازي در يك اتاق خنك مي شوند ، معمولاً آب توليد مي كنند كه درون دستگاه در يك سطل جمع مي شود. براي اطمينان از ماندگاري محصول ، بايد هر چند هفته يكبار اين سطل را خالي كنيد.
  • همچنين تميز كردن فيلترها در يك كولر گازي پرتابل ضروري است. فيلترها مقدار زيادي ميكرولياف و گرد و غبار توليد شده را مي گيرند و مي توانند در داخل دستگاه گير كنند. اين كار باعث مي شود كمپرسور كولر بيشتر كار كند ، بنابراين راندمان دستگاه پايين مي آيد و دستگاه با خنك سازي كمتري كار مي كند.
  • بنابراين فيلترها را هفتگي پاك كنيد ، همچنين قسمت كوره هاي پشت دستگاه را با جاروبرقي تميز كنيد. همچنين فيلترها را ماهيانه يك بار با آب ولرم و ضد عفوني كننده نرم و ملايم بشوييد. اين كار باعث از بين رفتن باقي مانده هر نوع اسپري مو يا روغن هاي پخت و پز مي شود كه سيستم را مسدود مي كنند.
  • در فصول سرد سال در صورت نياز به جمع كردن دستگاه آن را مرتب در فضايي نگهداري كنيد اين باعث افزايش طول عمر دستگاه مي شود.

اطلاعات فني و تخصصي و قيمت كولر گازي در انواع پرتابل اسپليت و ايستاده را در سايت بامين تهويه مشاهده نماييد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.